div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
პროექტის მონიტორინგი/შეფასება
|
ვის მიერ
|
როდის
|
რა კრიტერიუმებით
|
პირველი შუალედური მონიტორინგი
|
ლ.ხვიჩავა, თ.ფიფია
|
10.11
|
სწორი მიმართულებით თუ მიდიან
|
მეორე შუალედური მონიტორინგი
|
ლ.ხვიჩავა, თ.ფიფია
|
18. 11
|
რამდენად მოცულობითი და სრულია დავალება
|
და ა.შ.
|
|||
საბოლოო შეფასება
|
ლ.ხვიჩავა, თ.ფიფია,ა.ჯგუბურია
|
28.11
|
გავედით თუ არა შედეგზე
|
10-9
|
8-7
|
6-5
|
4-1
|
|
სტრუქტურა
|
პრეზენტაციის დასაწყისი საინტერესოა და იპყრობს მაყურებლის ყურადღებას.
|
პრეზენტაციის დასაწყისი საინტერესოა და უმეტესწილად იქცევს მაყურებლის ყურადღებას.
|
პრეზენტაციის დასაწყისი საინტერესოა გარკვეულწილად.
|
პრეზენტაციის დასაწყისი არ არის საინტერესო .
|
ერთი აზრიდან მეორეზე გადასვლა
ლოგიკურად მიმდინარეობს.
|
ერთი აზრიდან მეორეზე გადასვლა
უმეტესწილად ლოგიკურად მიმდინარეობს.
|
ერთი აზრიდან მეორეზე გადასვლა , გარკვეულწილად ლოგიკურად მიმდინარეობს,თუმცა ზოგჯერ გადასვლები ბუნდოვანია.
|
ერთი აზრიდან მეორეზე გადასვლა
არ ხდება ან მიმდინარეობს ბუნდოვნად
და არალოგიკურად.
|
|
დასკვნითი ნაწილი წარმოადგენს ძირითადი საკითხების ეფექტურ შეჯამებას და უკავშირდება მთელ თემას.
|
დასკვნითი ნაწილი წარმოადგენს ძირითადი საკითხების ეფექტურ შეჯამებას და უკავშირდება მთელ თემას.
|
დასკვნითი ნაწილი არაა ეფექტური
და არ უკავშირდება მთელ თემას.
|
პრეზენტაციას არ გააჩნია დასკვნითი ნაწილი.
|
|
მოსწავლე კარგად არის მომზადებული ზეპირი პრეზენტაციისთვის და წარდგენისას
არ არის დამოკიდებული სლაიდებზე.
|
მოსწავლე გარკვეულწილად მზადაა ზეპირი პრეზენტაციისთვის და წარდგენისას
ნაწილობრივ დამოკიდებულია სლაიდებზე.
|
ზეპირი პრეზენტაციის წარდგენისას მოსწავლე უმეტესად სლაიდებზეა დამოკიდებული.
|
მოსწავლე კითხულობს სლაიდებიდან და არ არის მზად ზეპირი პრეზენტაციისთვის.
|
|
შინაარსი
|
მიწოდებული ინფორმაციით ,აუდიტორია შესანიშნავად აცნობიერებს შერჩეული
თემის არსს.
|
მიწოდებული ინფორმაციით ,აუდიტორია აცნობიერებს შერჩეული თემის არსს.
|
მიწოდებული ინფორმაციით ,აუდიტორიას ელემენტარული წარმოდგენა ექმნება შერჩეული თემის
არსზე.
|
მიწოდებული ინფორმაციით ,აუდიტორიას წარმოდგენა
არ ექმნება იმაზე , თუ როგორი იყო შერჩეული თემის არსი.
|
პრეზენტაციის უნარ–ჩვევები
|
მოსწავლეს აქვს პრეზენტაციის შესანიშნავი უნარ–ჩვევები: იყენებს მიმიკას,
ჟესტიკულაციას, ინტონაციას,გააჩნია მკაფიო გადმოცემისა და ყველასათვის გასაგებ ხმაზე მეტყველების უნარი. თემატიკისა
და ცნებების უკეთ გაგებისთვის იყენებს ტექნოლოგიებს,
თვალსაჩინოებებს, საუბრობს ნელა და გამართული სალიტერატურო ენით. იცავს დროის ლიმიტს.
|
მოსწავლეს აქვს პრეზენტაციის კარგი
უნარ–ჩვევები: იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას,მაგრამ ესაჭიროება მსმენელთან მკაფიო გადმოცემისა და ყველასათვის გასაგებ ხმაზე მეტყველების უნარის გაუმჯობესება.
თემატიკისა და ცნებების უკეთ გაგებისთვის
იყენებს ტექნოლოგიებს, თვალსაჩინოებებს, საუბრობს ნელა და გამართული სალიტერატურო
ენით. იცავს დროის ლიმიტს.
|
მოსწავლეს სჭირდება პრეზენტაციის რამდენიმე ასპექტზე მუშაობა:მეტყველების
უნარის გაუმჯობესება.გამართული სალიტერატურო ენით საუბარი.
|
მოსწავლეს სჭირდება პრეზენტაციის ყველა ასპექტზე
მუშაობა.
|
- პროექტის სახელწოდება: Декада русского языка и литературы в школе: "Люби, береги и охраняй родную природу!"
- პროექტის მთავარი იდეა: Охрана окружающей среды и рациональное использование природных ресурсов
- პროექტის აქტუალობა: Данный вопрос актуально стоит сейчас в связи с тревожной экологической ситуацией в современном мире, с тем ,что угрожающе исчезает естественная красота, а природоохранительное просвещение имеет своей целью распространение знаний и умения охранять окружающую среду .В решении этих проблем школе принадлежит большая роль.
- პროექტის მიზნები: Привлечение внимания учащейся молодежи к окружающей среде и ее художественному восприятию, развитие умения рационально использовать природу ,ее ресурсы ,охранять ее богатства, знакомство ребят с полезными приметами из жизни растительного и животного мира и показ несостоятельности ложных примет , суеверий ,связанных с ними, создание русской речевой среды и речевых ситуаций, содействующих формированию речевых умений и навыков , повышение их общей языковой культуры, приобщение учащихся к искусству слова, к богатствам русской и грузинской классической литературы , к самостоятельному поиску знаний , развитие у школьников творческих способностей, удовлетворение их индивидуальных запросов, интересов, склонностей.
- მონაწილეთა ასაკი: VII-XII классы
- ვადები/ხანგრძლივობა: 2 Месяца
- მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები,რაც შეიძლება შეიქმნას:
- Ребята будут проявлять свои творческие и актерские способности, способности в знании предметов, в умении рисовать. Подготовят иллюстрации к литературным произведениям , плакаты ( высказывания о природе," Растения -барометры" ) поработают в группах, поищут в интернете нужный материал, ответят на вопросы викторины, выпустят буклеты пословиц и поговорок, стенгазеты, бюллетени, создадут альбом "В мире цветов"и под каждым изображением цветка расскажут о нем , собирут и продемонстрируют на слайде цветные изображения таких изумительных цветов как колокольчики ,ландыши, пионы, тюльпаны, георгины, гладиолусы ,одуванчики, создадут также альбомы загадок, будут отгадывать загадки, ребусы .
- პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები: компьютер, интернет, нужная литература, фломастеры, карандаши, форматы,альбомы.
- პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები): Первый день --Открытие Декады, выставка поделок, конкурсы рисунков, плакатов. Беседы об охране окружающей среды. Второй день-- Устный литературный журнал под названием "Люби, цени и знай родную природу" (состоит из 4-х страниц -1) Охрана редких и исчезающих видов животных Грузии; 2) Редкие и исчезающие виды птиц Грузии; 3) Борьба с вредителями; 4) Деревья --свидетели истории; Третий день-- "Путешествие в мир слова" ( "Экология, Красная книга, МСОП-международный союз охраны природы ), смотр-конкурс стенгазет ( "Земля --наш общий дом ", "Друзья природы ", "Береги родную природу" и др.) ,бюллетеней, альбомов. Четвертый день КВН в VII-IX классах. Пятый день --"Природа в стихах и прозе "--( Стихи русских и грузинских поэтов) в X-XII классах. Шестой день --Праздник цветов. Под большими букетами цветов надпись:" Веет от них красотою стыдливою ..." (Стихи русских и грузинских поэтов о цветах ). Седьмой день - Утренник --"От суеверий человеку только вред "в_XII классе. Восьмой день --Литературная композиция --"Пословицы и поговорки --жемчужины народной мудрости ".(VII-X классы). Девятый день --Вечер загадок (VII--XII). Десятый день -Подведение итогов декады, награждение победителей.
- საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან /ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: Связь с грузинским языком --ребята найдут пословицы и поговорки в грузинском соответствии или сделают собственные переводы, прочтут стихи о природе на родном языке . Связь с искусством - подготовят иллюстрации к литературным произведениям, изготовят поделки из природного материала, подготовят плакаты с высказываниями о природе. Связь с инф .технологиями --найдут в интернете нужные материалы. Связь с природоведением --Птицы и животные Грузии , вошедшие в Красную книгу
- პროექტის ხელმძღვანელი (მასწავლებელი): ლულა ხვიჩავა
- ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: chxoria@gmail.com
- პროექტის ვებ–გვერდი/ბლოგი: izoldakhvichava.blogspot.com
პროექტების მიზანი და პრობლემის
დასახვა პროექტის მიზნისა და პრობლემის აქტუალობა
|
პროექტის სასწავლო დისციპლინებთან
კავშირი და მასში სხვადასხვა დისციპლინების ინტეგრირება
|
თეორიული ცოდნის პრაქტიკული
გამოყენების უნარის საჭიროება
|
სამუშაოს ორგანიზებულობა
და გუნდში შრომის განაწილება
|
გამომსახველობითი გამართულობა
|
კვლევის ეფექტურობა, დასკვნების
სიახლე და კვლევის ადეკვატურობა
|
პროექტის შედეგების სარგებლიანობა
სხვათათვის (სკოლა, თემი, თანატოლები, სხვა სკოლები)
|
შექმნილი თვალსაჩინოებები
|
პროექტის ორიგინალობა და შემოქმედებითობა
|
პროექტის რეფლექსია
დაკვირვების საგანი
|
კომენტარები
|
შედგა თუა არა თანამშრომლობა ჯგუფში
|
ჯგუფში თანამშრომლობა შედგა , თითოეულ ჯგუფში გამოიკვეთა
ლიდერი .გადანაწილდა მოვალეობები/ ვინ , რას და როდის გააკეთებდა, შეირჩა კონკრეტული
საქმიანობის შედეგებზე პასუხისმგებელი პირი
|
იყვნენ თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია
|
მოსწავლეების მოტივაცია განაპირობა სოფლის ისტორიით დაინტერესებამ.
|
აგრძელებდნენ თუ არა მოსწავლეები მუშაობას გაკვეთილების
შემდეგ
|
გაკვეთილების შემდეგ მოსწავლეები ისტის კაბინეტში
აწარმოებდნენ მუშაობას მიცემული დავალებების
მიხედვით. დადიოდნენ სოფელში და იღებდნენ ინტერვიუებს.
|
ჰქონდა თუ არა მათ შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას სისტემატური
და საქმიანი ხასიათი.
|
ეს შეხვედრები იყო სისტემატური და საქმიანი
|
იყვნენ თუ არა ჯგუფში პასიური მოსწავლეები და რა იყო მათი პასიურობის მიზეზი
|
ჯგუფში აღმოჩნდნენ პასიური მოსწავლეები, მასწავლებელი
გრძნობდა როდის იყო საჭირო ჩარევა , ახდენდა პროვოცირებას მათი პასიური მდგომარეობიდან
აქტიურ მდგომარეობაში გადასაყვანად.მაგალითად:
გაურბოდნენ პასუხისმგებლობას. მწირი ინფორმაცია ჰქონდათ სოფლის წარსულზე.
|
იმოქმედა თუ არა პროექტის განხორციელების პროცესმა მათ მოსწრებაზე ( თუ –კი, მიუთითეთ კონკრეტული
მაგალითები)
|
პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეებმა გაიმდიდრეს
ცოდნა თავიანთი სოფლის ისტორიაზე, გაიმდიდრეს ლექსიკური მარაგი. განუვითარდათ პრეზენტაციის
უნარ–ჩვევები.
|
პროექტის მონიტორინგი/ შეფასება
|
ვის მიერ
|
როდის
|
რა კრიტერიუმებით
|
პირველი შუალედური მონიტორინგი
|
ლ. ხვიჩავა
|
მარტი
|
რამდენადაქტიურადარიანჩართულნიმონაწილეებიპროექტში
|
მე-2 შუალედური
მონიტორინგი
|
ლ. ხვიჩავა
|
აპრილი
|
რამდენადსაკმარისიავადებიპროექტისშედეგებისმისაღწევად
|
საბოლოო შეფასება
|
ლ. ხვიჩავა
|
მაისი
|
პროექტის ავტორები:
სსიპ ზუგდიდის
მუნიციპალიტეტის სოფელ ჩხორიის საჯარო სკოლის რუსული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი
ლულა ხვიჩავა
სსიპ წალენჯიხის
მუნიციპალიტეტის ქ.ჯვარის ლუდოვიკო ჭანტურიას სახელობის ქართული ენისა და ლიტერატურის
მასწავლებელი ლელა ჯღამაია
პროექტის სახელწოდება: " წყალი-სიცოცხლეა!"
პროექტის იდეა : მოსწავლეთა ინიციატივის განხორციელება
პრობლემის განსაზღვრა და მისი აქტუალობის დასაბუთება: ადამიანები არ
უფრთხილდებიან წყალს, დაბინძურებულია მდინარეები.მოსწავლეებს აქვთ მწირი ინფორმაცია
წყლის მნიშვნელობაზე და მის გამოყენებაზე,გაუჩნდათ სურვილი უფრო მეტი გაიგონ წყლის
თვისებების, დანიშნულებისა და გამოყენების შესახებ.
პროექტის მიზანი:
მოსწავლეთა,საზოგადოებისა და თემის ცნობიერების ამაღლება წყლის მნიშვნელობაზე.წყლის
დაბინძურების პრობლემების შესწავლა და მათი გადაჭრის გზების ძიება, სამოქალაქო პასუხისმგებლობის
ამაღლება წყლის რაციონალურ გამოყენებაზე და გონივრულ მართვაზე.
მოსწავლეებში
კვლევა-ძიების ,კრიტიკული ხედვის, ინფორმაციის დამუშავება-დახარისხების ,პრეზენტაციის,
ანალიზის, შემოქმედებითი, თანამშრომლობითი
და კომუნიკაციის , გარემომცველ სამყაროზე ზრუნვის უნარ-ჩვევების განვითარება. Web 2:0 ტექნოლოგიების
უკეთ დაუფლება
.
ამოცანები:
1.
მონაწილე ქვეყნების მოსწავლეები და მასწავლებლები წარმოადგენენ თავიანთ თავს; სკოლას; ქვეყანას; ადგილს
სადაც თვითონ ცხოვრობენ ;
2.
შექმნიან პროექტის
ლოგოს და ხმის მიცემის წესით შეარჩევენ პროექტისთვის საუკეთესოს.
3.
აღნიშნულ თემასთან დაკავშირებით მოვიწვევთ დარგის სპეციალისტს
დამატებითი ინფორმაციის მისაღებად.
4.
მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციებს ინტერნეტში წყლის
თვისებებზე, ,დაამუშავებენ სპეციალურ ლიტერატურას
და მოახდენენ ინფორმაციის დამუშავება-დახარისხებას;
5.
მოსწავლეები ჩაატარებენ გამოკითხვებს, შეისწავლიან წყლის
დაბინძურების პრობლემებს და
იმსჯელებენ სასმელი წყლის
დეფიციტით გამოწვეულ საფრთხეებზე,მათი გადაჭრის გზებზე;
5.
ჩატარდება მოსწავლეთა კონფერენცია თემაზე: „ წყალი-სიცოცხლის
ელექსირი!“.
6.
წყლის საერთაშორისო დღესთან დაკავშირებით მოეწყობა დასუფთავების
აქცია ( საცხოვრებელ ადგილებთან არსებული წყაროებისა და მდინარის ნაპირების დასუფთავება)
მოსწავლეების, ადგილობრივი თვითმმართველობისა და თემის მონაწილეობით;
7.
პროექტის ფარგლებში მოსწავლეები დაამზადებენ პოსტერებს,საინფორმაციო
ბუკლეტებს და გაავრცელებენ თემში.
8.
გამოუშვებენ კედლის გაზეთების სპეციალურ ნომრებს , შექმნიან
ვიდეორგოლებს, ნახატებს,გადაიღებენ მუშაობის ამსახველ ფოტოებს, მოაწყობენ გამოფენას.
9.
შექმნიან ონლაინ თამაშებს პარტნიორი სკოლებისთვის (
KAHOOT: LEARNINGAPP და
სხვ.)
პროექტის მოკლე აღწერა:
მოსწავლეები იწყებენ მსჯელობას პროექტის ირგვლივ და სახავენ პროექტის განხორციელების გზებს.ერთმანეთს გაუზიარებენ თავიანთ აზრებს. ამ პროექტზე მუშაობის პროცესი დაყოფილი იქნება ეტაპებად, თითოეული ეტაპისთვის
იქნება მიცემული სამუშაოები მათი ინტერესებისა და შესაძლებლობების
გათვალისწინებით, რომლის შესასრულებლად განისაზღვრება დრო. მიცემული დავალებების მიხედვით განისაზღვრება მუშაობის ფორმა-- / ჯგუფური,ინდივიდუალური/. მასწავლებელი მოსწავლეებს დაყოფს ჯგუფებად და მისცემს სხვადასხვა დავალებებს.
საგანთა შორის
კავშირი:
პროექტზე მუშაობით მოსწავლეები შეძლებენ საგანთა შორის
კავშირების დამყარებას.გეოგრაფია,ქიმია,სამოქალაქო განათლება,ხელოვნება,ისტი სხვადასხვა
დისციპლინებში შეძენილი ცოდნის პრაქტიკულ გამოყენებას კონკრეტული ამოცანის გადასაწყვეტად
.
შედეგი:
მოსწავლეებსა და საზოგადოებაში გაიზრდება ინფორმირებულობის
დონე ეკოლოგიურად სუფთა სასმელი წყლის შესახებ, დასუფთავდება გარკვეული მონაკვეთი წყაროსა
და მდინარის ნაპირებზე, მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდებათ წყლის რაციონალურად გამოყენების უნარ_ჩვევები,
რაც ხელს შეუწყობს სრულფასოვანი მოქალაქეების და სამოქალაქო საზოგადოების
ჩამოყალიბებას.
შეიქმნება პროექტის ლოგო, ბუკლეტები,
პოსტერები, ნახატები,პრეზენტაციები, ვიდერგოლები,ონლაინ თამაშები, მოეწყობა ფოტოგამოფენები,
რომელზეც პროექტზე მუშაობის ამსახველი ფოტოები იქნება განთავსებული, გამოუშვებენ კედლის
გაზეთებს და განათავსებენ ბლოგზე, ფეისბუკ გვერდზე.
სარგებელი სხვებისთვის: პარტნიორი ქვეყნების მოსწავლეები გაეცნობიან საქართველოში წყლის დაბინძურების
პრობლემებს , შეადარებენ თავიანთ ქვეყნებში არსებულ პრობლემებს და ერთად იმსჯელებენ
პროექტის გადაჭრის გზებზე.
https://twinspace.etwinning.net/137942/home
მოსწავლეთა სერთიფიკატები
პროექტში ჩართული
მასწავლებლების სერთიფიკატები საქართველოს
სხვადასხვა რაიონებიდან
1. 1. მაია მამიაშვილი--სსიპ ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის
სოფელ ორსანტიის საჯარო სკოლის მასწავლებელი
მაია მამიაშვილი
2.სსიპ ზუგდიდის
მუნიციპალიტეტის სოფელ ჩხორიის საჯარო სკოლის მასწავლებელი --ლულა ხვიჩავა
3.ქ.ჯვარის ლუდოვიკო ჭანტურიას სახელობის საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლელა ჯღამაია
4.სსიპ ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჩხორიის საჯარო სკოლის მასწავლებელი --მზია ქარდავა
5.ქალაქ ხაშურის N 6 საჯარო სკოლის მასწავლებელი--დიანა
ტაბატაძე
პროექტის რეფლექსია
ჩვენი პროექტის მიზანი :
1.მოსწავლეთა, საზოგადოებისა და თემის ცნობიერების ამაღლება
წყლის მნიშვნელობაზე.
2.წყლის დაბინძურების პრობლემების შესწავლა და მათი
გადაჭრის გზების ძიება,
3.სამოქალაქო პასუხისმგებლობის ამაღლება წყლის რაციონალურ
გამოყენებაზე და გონივრულ მართვაზე.
4. მოსწავლეებში კვლევა-ძიების ,კრიტიკული ხედვის, ინფორმაციის
დამუშავება-დახარისხების ,პრეზენტაციის, ანალიზის, შემოქმედებითი, თანამშრომლობითი
და კომუნიკაციის , გარემომცველ სამყაროზე ზრუნვის უნარ-ჩვევების განვითარება.
5. Web 2:0 ტექნოლოგიების უკეთ დაუფლება .
https://twinspace.etwinning.net/files/collabspace/2/42/942/137942/files/b4926baf4.mp4
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0548159467d8
1.
წყალი ჩვენი პლანეტის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი, შეუცვლელი რესურსია.დადამიწის ზედაპირის 70% წყალი შეადგენს.მიუხედავად ბუნებაში ფართოდ გავრცელებისა, მთელ მსოფლიოში მწვავედ დგას სასმელი წყლის პრობლემა. პროექტის დასაწყისში მოსწავლეებს დავუსვი კითხვა „რისთვის იყენებთ წყალს?“.მოსწავლეებმა ჩამოთვალეს
თავიანთი ვერსიები და შეავსეს „გონებრივი იერიშის რუკა.“ მოსწავლეებმა
დაინახეს პროექტის განხორციელების აქტუალობა და სარგებლობა , გადაწყვიტეს
ადგილზე გაცნობოდნენ სოფლის მიმდებარე ტერიტორიაზე არსებული მდინარეებისა
და წყაროების მდგომარეობას, გააცნობიერეს ისიც,რომ
წყალი ამოწურვადი რესურსია,მისი რაციონალური გამოყენება თითოეული მათგანის მოვალეობაა.
·
ამ პროექტის განხორციელება
ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევების განვითარებას,როგორიცაა
·
პრობლემის
გადაჭრა: საღი მსჯელობა და აღქმა;
·
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა· იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
·
სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
·
პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.
ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება.
პროექტზე მუშაობის პროცესი დაყოფილი იყო ეტაპებად, თითოეული
ეტაპისთვის იყო მიცემული სამუშაოები მათი ინტერესებისა და შესაძლებლობების
გათვალისწინებით .გამოყენებული იყო ჯგუფური და ინდივიდუალური სწავლების მეთოდები
პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეებმა შეძლეს ტრანსფერი სხვადასხვა დისციპლინებში და შეძენილი
ცოდნის პრაქტიკული გამოყენება კონკრეტული ამოცანის გადასაწყვეტად .
მოსწავლეები ისტის კაბინეტში აწარმოებდნენ მუშაობას მიცემული დავალებების მიხედვით. დადიოდნენ
სოფელში და სწავლობდნენ მიმდებარე ტერიტორიებზე არსებული წყაროებისა და მდინარის სანაპიროების
მდგომარეობას.
პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეებს გამოუმუშავდათ კვლევის, ინფორმაციის მოძიება-დახარისხების, ერთად მუშაობის უნარ-ჩვევები. პროექტი იყო ინტერაქტიული. სწავლის პროცესი მოსწავლეებისთვის
შრომატევადი და საინტერესო იყო, ისინი
ცდილობდნენ დასახული მიზნის განხორციელებას თანამშრომლობისა და ურთიერთპატივისცემის
საფუძველზე.
ჯგუფში აღმოჩნდნენ პასიური მოსწავლეებიც, ვგრძნობდი როდის იყო საჭირო ჩარევა , ვახდენდი პროვოცირებას
მათი პასიური მდგომარეობიდან აქტიურ მდგომარეობაში გადასაყვანად. მაგალითად: გაურბოდნენ
პასუხისმგებლობას.
პროექტზე მუშაობის პროცესში ჩვენმა გუნდმა წარმოადგინა თავი , სკოლა, ,ადგილი სადაც ვცხოვრობთ, შევქმენით პროექტის ლოგო, ხმის მიცემის წესით შეირჩა გამარჯვებული ლოგო. მონაწილეობა მივიღე ონლაინ შეხვედრაში სხვადასხვა სკოლის პედაგოგებს შორის, სადაც ვიმსჯელეთ პროექტში გამოსაყენებელ ვებ 2 ინსტრუმენტებზე. ასევე, მონაწილეობა მივიღე სკოლის მოსწავლეებისა და მათი პედაგოგების მონაწილეობით გაიმართულ ონლაინ შეხვედრაში თემაზე: " წყალი სიცოცხლის ელექსირი!", სადაც ჩემს გუნდში მონაწილე მოსწავლემ წარადგინა პრეზენტაცია , მოსწავლეებმა დაუსვეს ერთმანეთს საინტერესო შეკითხვები, მასწავლებლებმა კი გავაკეთეთ შეჯამება. წახალისების მიზნით მონაწილე მოსწავლეს პროექტის ხელმძღვანელმა დაუმზადა ელექტრონული დიპლომი, ჩემი გუნდის მოსწავლეები აქტიურად მონაწილებდნენ
რუკის, საახალწლო კალენდარი-2021 შექმნაში, , წყლის რესურსების საერთაშორისო დღესთან, ინტერნეტ
უსაფრთხოების დღესთან დაკავშირებით შექმნეს პოსტერები და ნახატები და განთავსდა პადლეტზე. ასევე,
ჩემმა მოსწავლეებმა მოიძიეს ინფორმაციები საქართველოს მინერალურ წყლებზე და განათავსეს
პადლეტზე. ასევე Wakelet-ზე განათავსეს ინფორმაციები თემაზე: წყლის ბრუნვა ბუნებაში
, answergarden-ში ინფორმაცია წყლის თვისებებზე.
მოსწავლეებმა ინტერნეტში მოიძიეს ინფორმაცია მონაცემთა დაცვისა და საავტორო უფლებების შესახებ. გაითავისეს, რომ ინტერნეტის გამოყენების პროცესში ჩვენი პერსონალური მონაცემები რეგულარულად მუშავდება. გააცნობიერეს საავტორო უფლებების მნიშვნელობა, გააკეთეს პლაკატები ინტერნეტ უსაფრთხოების წესებით, რეკომენდაციებით და გაზარდეს მედიაწიგნიერების შესახებ ცოდნა.
-პროექტის მიმდინარეობისას მოსწავლეებს ვუწევდი ფასილიტაციას, ვეხმარებოდი ფუნქციების გადანაწილებაში, ვითვალისწინებდი თითოეული მონაწილის უნარებსა და შესაძლებლობებს. მიმდინარე სასწავლო წელს გავიარე ტრენინგი პროექტების მართვაში, გავეცანი სხვადასხვა ონლაინ ინსტრუმენტებს და დავნერგე სკოლაში, დახმარება გავუწიე ჩემს გუნდს ვებ ინსტრუმენტების გამოყენებაში.
ვახდენდი პროექტის
შუალედურ შეფასება- მონიტორინგს, რომლის წარმოებაც დამეხმარა მუშაობის პროცესში დაშვებული
შეცდომების დანახვაში და მათ გამოსწორებაში, დასახული ამოცანების ადაპტირებაში. რამდენად
აქტიურად იყვნენ ჩართული მოსწავლეები პროექტში, ვეხმარებოდი პასიურ მოსწავლეებს სიმორცხვისა
და სხვა სირთულეების დაძლევაში.
პროექტის ხელმძღვანელთან მქონდა ხშირი კომუნიკაცია და
ვღებულობდი მისგან კონსტრუქციულ უკუკავშირს.
სკოლის დერეფანში გამოიფინა სამუშაო პროცესის ფოტოები, მოსწავლეების მიერ შექმნილი პლაკატები, სურათები, პოსტერები, ბუკლეტები, კედლის გაზეთები. ასევე შეიქმნა პროექტის ფეისბუქ გვერდი „წყალი-სიცოცხლეა!“ ,სადაც გამოვაქვეყნეთ ვიდეოები, პლაკატები, სურათები.
თანამშრომლობა
https://padlet.com/khvichavapatima/7p2deifyat2rz5j3
https://www.pictramap.com/app/view?p=450d0a
https://padlet.com/khvichavalula/fgpzkov60dywh3mz
https://padlet.com/khvichavalula/mo9s3nvklbuk1cbh
https://wakelet.com/wake/iqFzYyQhZEFroLoNv7nla/edit
https://answergarden.ch/1746163
https://padlet.com/khvichavalula/Bookmarks
https://www.tricider.com/admin/3XsZxqgSEBp/8mXkhS9Unk1
ნამუშევრები
https://wakelet.com/wake/VnvgqKM73raH6zt7EmDkf
https://www.facebook.com/groups/451680512498275
შედეგი:
მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდათ გარემოდამცველსამყაროზე ზრუნვის
,კრიტიკული აზროვნების,თანამშრომლობის უნარ-ჩვევები.გაიზარდა მათი ინფორმირებულობის დონე ეკოლოგიურად სუფთა სასმელი
წყლის შესახებ, დასუფთავდა გარკვეული მონაკვეთი წყაროსა და მდინარის ნაპირებზე, მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდათ წყლის რაციონალურად გამოყენების უნარ_ჩვევები. შეიქმნა პროექტის ლოგო, ბუკლეტები, პოსტერები, ნახატები,პრეზენტაციები,
ვიდერგოლები,ონლაინ თამაშები, მოეწყო ფოტოგამოფენები, რომელზეც პროექტზე მუშაობის ამსახველი ფოტოები იქნა განთავსებული, გამოუშვეს კედლის გაზეთები
და განათავსეს ფეისბუკ გვერდზე.
მოსწავლეებმა გაიუმჯობესეს
სხვადასხვა სააზროვნო თუ სოციალური უნარი,მათ დაუგროვდათ გარკვეული გამოცდილება,რასაც
სამომავლოდ გამოიყენებენ სხვა პროექტების განსახორციელებლად.პროექტმა ხელი შეუწყო
21-ე საუკუნისათვის აქტუალური ისეთი უნარ-ჩვევების განვითარებას, როგორიცაა , ცოდნის
კონსტრუირება , სწავლის პროცესში ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება,
პრობლემის გადაწყვეტა და ინოვაციურობა, ეფექტური კომუნიკაცია, ისტ ტექნოლოგიების გა
No comments:
Post a Comment