1.
|
მასწავლებლის სახელი, გვარი და საკონტაქტო
ინფორმაცია
|
ლულა ხვიჩავა
T: 577 –17–74–83 Chxoria@gmail.com
Izoldakhvichava.blogspot.com
|
2.
|
სასწავლო საგნის სახელწოდება
|
რუსული ენა
|
3.
|
სწავლების კლასი
|
X
|
4.
|
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების
რაოდენობა
|
I
– II სემესტრი
კვირაში 2 საათი ( საათი - I სემესტრი; საათი - II სემესტრი)
|
5.
|
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
|
რუსული ენის შესწავლა ინტერაქტიული მეთოდების
გამოყენებით/გონებრივი იერიში, როლური თამაში, ნიშანთა სისტემით კითხვა,
ვიცი,მინდა ვიცოდე,ვისწავლე, მუშაობა წყვილებსა და ჯგუფებში, ასოციაციური
კავშირების რუკა, სტრატეგია 3–2–1 და სხვა./
|
6.
|
სასწავლო საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში
|
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული
სავალდებულო საგანი (მეორე უცხო ენა)
|
7.
|
სასწავლო საგნის მიზანი
|
მოსწავლე ისმენს და იგებს უცხოენოვან
თანამოსაუბრეთა შორის მიმდინარე ინტერაქციას ( დიალოგი ,ინტერვიუ ) სხვადასხვა
სახის აუდიოჩანაწერს ( საინფორმაციო გადაცემა,ინტერვიუ ) ნაცნობ თემაზე. ამუშავებს და აანალიზებს სხვადასხვა ხასიათის
ზეპირ თუ წერილობით ტექსტებს (რეპორტაჟს, საქმიან წერილს, ინტერვიუს, რეფერატს,
ბიოგრაფიას, პუბლიცისტურ წერილს, მხატვრულ ნაწარმოებს და სხვა), გამოხატავს
საკუთარ აზრს და ,ასაბუთებს
ზეპირ თუ წერილობით ახსნა-განმარტებას, ადგენს მეგობრულ თუ საქმიან წერილს,
ქმნის დოკუმენტაციას (მოიპოვებს დოკუმენტებს, ახარისხებს, უკეთებს ორგანიზებას,
იყენებს)მოსწავლე წარმოადგენს პრეზენტაციას მისთვის საინტერესო თემაზე, ფლობს და
იყენებს საბაზისო ენობრივ უნარ–ჩვევებს. სამეტყველო ამოცანების ეფექტურად
გადასაჭრელად და ზეპირი მეტყველების უნარის გასაუმჯობესებლად მიმართავს
სხვადასხვა სტრატეგიას, იჩენს ინტერესს და ავლენს ტოლერანტულ
დამოკიდებულებას კულტურის
თავისებურებების მიზნით. სასწავლო საქმიანობის ხელშესაწყობად იყენებს რესურსებს,
შედეგების გაუმჯობესების მიზნით თანამშრომლობს თანაკლასელებთან,
მასწავლებელთან,მეწყვილესთან.
|
8.
|
სასწავლო საგნის ამოცანები
|
დიალოგის ან ინტერვიუს სწორად აღქმა,
აუდიოჩანაწერის გაგება, სელექციური მოსმენის სტრატეგიის გამოყენება კონკრეტული
ინფორმაციის ამოსაცნობად,კონკრეტული საჭირო ინფორმაციის ამოკრება
ტექსტიდან და დაკავშირება, დამატებითი
ინფორმაციის ძირითადისგან გამიჯვნა, შემოთავაზებული ტექსტის გაგება,
მოცემულ თემაზე ინტერაქციაში მონაწილეობა, რეალურ სიტუაციაში საუბრის სხვადასხვა
ფორმების და ლექსიკური კონსტრუქციების გამოყენება, თანმიმდევრულად საკუთარი აზრის
გადმოცემა ნანახის, მოსმენილის ან წაკითხულის შესახებ, პრეზენტაციების ჩატარება,
ბიოგრაფიის ,ადაპტირებული მოთხრობის/ნოველის წაკითხვა და გაგება, კომიქსის
წაკითხვა და გაგება.კითხვის უნარის გაუმჯობესების მიზნით სხვადასხვა
სტრატეგიების გამოყენება. წერის დროს გრამატიკული კონსტრუქციების სწორად
გამოყენება, ესეს, დახასიათების, საქმიანი წერილის, თემის დაწერა, ბუკლეტების
შექმნა, თანამშრომლობა ჯგუფებში, დისკუსიის დროს სხვისი აზრის მოსმენა და
საკუთარის გამოთქმა, ურთიერთშეფასება და თვითშეფასება, სხვისი კულტურის და ტრადიციების
დადებით კონტექსტში აღქმა, პროექტზე მუშაობა, კითხვის, წერის, მოსმენის და
ლაპარაკის სტრატეგიების ეფექტიანად გამოყენება.მოსწავლე სასწავლო საქმიანობის
ხელშესაწყობად იყენებს რესურსებს, შედეგების გაუმჯობესების მიზნით თანამშრომლობს
თანაკლასელთან,მასწავლებელთან,მეწყვილესთან.
|
9.
|
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო
კომპეტენციები
|
მოსწავლეს
უნდა შეეძლოს ზეპირი და წერითი კომუნიკაცია რუსულ ენაზე ყოველდღიური ყოფითი
სიტუაციების გამოყენებით, ცოდნის დონის დამოუკიდებლად ამაღლება ამა თუ იმ
მიმართულებით (მოსმენა, ლაპარაკი, კითხვა, წერა, კულტურა), ინტერაქცია
განსხვავებულ კულტურულ თუ სოციოკულტურულ კონტექსტებში.
|
10.
|
კურსის ორგანიზაცია
10.1. საკლასო მენეჯმენტის ხერხები
10.2. მეცადინეობის ფორმები;
10.3. სწავლების მეთოდები
|
მუშაობა წყვილებში და მცირე ჯგუფებში, ინდივიდუალური,
მთელ კლასთან
ლექცია, დისკუსია კლასში, პროექტები,
პრეზენტაციები, კითხვა-პასუხი, წერა, მოსმენა, დიალოგები
გონებრივი იერიში, როლური თამაში, დიაგრამები,
სქემები, ასოციაციური რუკები, თვითშეფასება
|
11.
|
სასწავლო კურსის შეფასება
|
განმსაზღვრელი (ტესტირება, საკლასო
და საშინაო დავალებები), განმავითარებელი (სიტყვიერი კომენტარი, რჩევა,
თვითშეფასება და ურთიერთშეფასება)
ინდივიდუალური,
ჯგუფური შეფასება წინასწარ შემუშავებული შეფასების რუბრიკების გამოყენებით
|
12.
|
რესურსები
მოსწავლის და მასწავლებლის სახელმძღვანელო,
დამხმარე ლიტერატურა, თვალსაჩინოება, ტექნიკური საშუალებები, ინტერნეტსაიტები,
ადამიანური რესურსები.
|
სახელმძღვანელო და სამუშაო რვეული: დონე: ს
V
„Русский язык» М. Лорткипанидзе, И. Чхеидзе, Т.
Чимакадзе. 2012
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ფოტო და
ვიდეოკამერა, მოსწავლეები, საგნის მასწავლებელი და სხვა საგნის მასწავლებლები,
საკანცელარიო ნივთები.
|
13.
|
მისაღწევი შედეგები
|
მოსწავლეს უნდა შეეძლოს დიალოგის ან ინტერვიუს
სწორად აღქმა, აუდიოჩანაწერის გაგება, კონკრეტული საჭირო ინფორმაციის
ამოკრება ტექსტიდან და დაკავშირება,
დამატებითი ინფორმაციის ძირითადისგან გამიჯვნა, შემოთავაზებული ტექსტის
გაგება, მოცემულ თემაზე ინტერაქციაში მონაწილეობა, რეალურ სიტუაციაში საუბრის
სხვადასხვა ფორმების და ლექსიკური კონსტრუქციების გამოყენება, თანმიმდევრულად
საკუთარი აზრის გადმოცემა ნანახის, მოსმენილის ან წაკითხულის შესახებ,
პრეზენტაციების ჩატარება,ბიოგრაფიის ,ადაპტირებული მოთხრობის/ნოველის წაკითხვა
და გაგება, კომიქსის წაკითხვა და გაგება.კითხვის უნარის გაუმჯობესების მიზნით
სხვადასხვა სტრატეგიების გამოყენება. წერის დროს გრამატიკული კონსტრუქციების
სწორად გამოყენება, ესეს, დახასიათების, საქმიანი წერილის, თემის დაწერა,
ბუკლეტების შექმნა, თანამშრომლობა ჯგუფებში, დისკუსიის დროს სხვისი აზრის
მოსმენა და საკუთარის გამოთქმა, ურთიერთშეფასება და თვითშეფასება, სხვისი
კულტურის და ტრადიციების დადებით კონტექსტში აღქმა, პროექტზე მუშაობა, კითხვის,
წერის, მოსმენის და ლაპარაკის სტრატეგიების ეფექტიანად გამოყენება.მოსწავლე
სასწავლო საქმიანობის ხელშესაწყობად იყენებს რესურსებს, შედეგების გაუმჯობესების
მიზნით თანამშრომლობს თანაკლასელთან,მასწავლებელთან,მეწყვილესთან.
|
14.
|
სამუშაო დისციპლინა
14.1. გაცდენების დასაშვები რაოდენობა;
14.2. დავალიანებების დასაშვები რაოდენობა;
14.3. აღდგენები;
14.4. წახალისების ფორმები.
|
გაცდენების დასაშვები რაოდენობა: 12
დავალიანებების დასაშვები რაოდენობა: 3
გაცდენების აღდგენა შესაძლებელია სკოლაში
გამოცხადებიდან ორი კვირის ვადაში დამატებითი მეცადინეობის და საშინაო
დავალებების შესრულებით ინდივიდუალურად.
დავალიანების (საშინაო ან შემაჯამებელი დავალება)
შესრულება შესაძლებელია სკოლაში გამოცხადებისთანავე დავალების მიცემიდან პირველივე
ან მეორე ჯერზე ინდივიდუაურად.
წახალისების მიზნით მოსწავლე მიიღებს
მონაწილეობას სხვადასხვა საინტერესო პროექტებში და ღონისძიებებში.
|
15.
|
სასწავლო დისციპლინის შინაარსი
|
Учебный материал состоит из 7 тем.
I тема: «Великие люди» – 10 часов.
Работа над текстом. Ответы на вопросы. Анализ текста с
выбором адекватного варианта ответа. Работа в группах. Задание для проверки
навыков письма. Лексико-грамматические упражнения.
Обобщающая работа.
Самооценка.
II тема: «Экскурсия по Красной площади» – 10 часов.
Слушание. Работа над текстом. Ответы на вопросы. Анализ
текста с выбором адекватного варианта ответа. Составление эссе.
Задание для проверки навыков письма.
Лексико-грамматические упражнения.
Работа в группах. Создание проекта и презентация
на тему «экскурсия по Москве».
Самооценка.
Контрольная работа №1
III тема: «Сотовая связь» – 7 часов.
Слушание. Работа над текстом. Ответы на вопросы. Анализ
текста с выбором адекватного варианта ответа. Составление эссе.
Задание для проверки навыков письма. Лексико-грамматические
упражнения. Ролевая игра «за круглым столом» - «Моё личное мнение». Дискуссия
в классе на тему «Мобильный телефон в школе». Обсуждение темы.
Обобщающая работа.
Контрольная работа №2
IV тема: «Игра в фанты» – 6 часов.
Работа над текстом. Ответы на вопросы. Анализ текста с
выбором адекватного варианта ответа. Работа в паррах и группах.
Задание для проверки навыков письма.
Лексико-грамматические упражнения.
Самооценка.
V тема: «Любовь» – 6 часов.
Работа над текстом. Ответы на вопросы. Анализ текста с
выбором адекватного варианта ответа.
Задание для проверки навыков письма.
Лексико-грамматические упражнения.
Обобщающая работа.
Самооценка.
Контрольная работа №3
VI тема: «Человек в экстремальной ситуации» – 13
часов.
Чтение текста. Работа над текстом. Ответы на
вопросы. Анализ текста с выбором адекватного варианта ответа. Работа в
группах. Составление эссе.
Задание для проверки навыков письма.
Лексико-грамматические упражнения. Создание проекта «Проблема терроризма»
Самооценка.
Контрольная работа №4
VII тема: «Месть. Я не люблю, когда...» – 14
часов.
Чтение текста. Работа над текстом. Ответы на
вопросы. Анализ текста с выбором адекватного варианта ответа. Работа в
группах. Составление эссе.
Задание для проверки навыков письма.
Лексико-грамматические упражнения. Дискуссия в классе на тему «Я не люблю,
когда...». Обсуждение темы.
Обобщающая работа.
Контрольная работа №5
Самооценка.
|
თემატური გეგმა
რუსულ ენაში
სასწავლო წელი:
2022-2023
კათედრა:
უცხოური ენების
საგანი:
რუსული ენა
კლასი: XII
ძირითადი სახელმძღვანელო
: Русский язык XII класс
Майя Лорткипанидзе , Ирина Чхеидзе , Тамара Чимакадзе.
გამომცემლობა:
„არტანუჯი“
Тема |
Лексико-грамматические конструкции |
Лексика |
Грамматика |
Тексты на ауди- рование
|
Тексты на чтение
|
Соответствие результатам Стандарта
|
1«Я к вам пишу – чего же боле?...»
А. С. Пушкин Письмо Наталье Гончаровой
И. С. Тургенев Письмо Полине Виардо
Письмо Татьяны к Онегину
SMS или
письмо ?
10 часов
|
Вопросительные слова –Кто ? Что ? Где? О чем ? Как? Почему? |
Словарь: Доля,глушь,укор. Поясните говорят, вы нелюдим; рады простодушно; глушь забытого селенья; по сердцу я нашла бы друга
|
Сложные предложения |
«Письмо Наполеона Жозефине»
|
«Письмо А. С. Пушкина Н.Гончаровой», «Письмо И.Тургенева Полине Виардо», «Письмо Татьяны к Онегину», SMS или письмо?
|
Направление аудирование ს.VIII.1, ს.VIII2. Направление чтение – ს.VIII.3, ს.VIII.4, ს.VIII.5, ს.VIII.6, ს.VIII.7. Направление письмо – ს.VIII.10, ს.VIII.11. Направление говорение – ს.VIII. 12, ს.VIII.13, ს.VIII.15, ს.VIII.16. Направление диалог культур
– ს.VIII.17. Направление практическое применение – ს.VIII.18.
|
2. “В числе погибших быть не желаю”
Многочлен. Виды подчинения.
Мифы о наркотиках
Вся правда о наркотиках
М. Булгаков “МОРФИЙ” ЧАСТЬ 1
Односоставные предложения
М Булгаков “МОРФИЙ “ ЧАСТЬ 2
М Булгаков “МОРФИЙ” ЧАСТЬ 3
Комплексное задание Проект-акция
“Осторожно! Наркотики !”
Написать Эссе на тему: Наркотики
и наркомания
10 часов
Контрольная работа
|
Вопросительные слова Который, Когда ,Для чего ,Какой.
|
Словарь: ломка», «завязать» , ООН. Поясните Возрастная группа; легенды о наркотиках.
|
Многочлен.Виды подчиненияЗнаки препинания в многочленах. Односоставные предложения. Безличные предложения. Назывные предложения. Определенно – личные предложения. Неопределенно – личные предложения. Обобщенно – личные предложения.
|
«Вся правда о наркотиках».
|
«Мифы о наркотиках».«Вся правда о наркотиках». Отрывки из рассказа М.Булгакова «Морфий»
|
Направление аудирование ს.VIII.1, ს.VIII2. Направление чтение – ს.VIII.4, ს.VIII.5, ს.VIII.6, ს.VIII.7. Направление письмо – ს.VIII.8, ს.VIII.10, ს.VIII.11. Направление говорение – ს.VIII.12, ს.VIII.13, ს.VIII.15, ს.VIII.16. Направление диалог культур
– ს.VIII.17. Направление практическое применение – ს.VIII.18.
|
3. «Человек только вообр- ажает, что беспредельно властвует над вещами.»
Определение Согласованные и несогласованные
определения
Модные люды
Обособленные определения
Жизнь и воротник
Работа над эссе “Иногда человек становится
рабом вещей” Или “Человек только
воображает что беспредельно властвует над вещами”
10 часов
Контрольная работа
|
|
Словарь: постигать ,упорно, трафарет.Поясните вбить в мозги; единое мышление; человеки – трафареты
|
Определение. Согласованные и несогласованные определения. Обособленные определения.
|
|
Э.Асадов «Модные люди». «Жизнь и воротник» (По рассказу Надежды Тэффи)
|
Направление чтение – ს.VIII.5, ს.VIII.6, ს.VIII.7. Направление письмо – ს.VIII.8, ს.VIII.10, ს.VIII.11. Направление говорение – ს.VIII.12, ს.VIII.13, ს.VIII.15, ს.VIII.16. Направление диалог культур
– ს.VIII.17. Направление практическое
применение ს.VIII.18.
|
4. «Это было, когда улыбался только мертвый, спокойствию рад.»
Общая информация о репрессиях в России и СССР.
Обстоятельство
А. Ахматова
Биографическая справка
А. Ахматова “Реквием” ( Отрывки из поэми )
Презентации на
тему Репрессии и депортация народов в Грузии
Группы создают
историческую заметку и оформляют (
фотографии, документальный материал ,рисунки )
Работа над эссе “Тоталитарный
режим подавляет личность” Или “Демократия, -- в
первую очередь, –свобода личности”
10 часов
|
|
Словарь: стаж, право, расстрел. Поясните: классовый враг, сельское хозяйство, несовершеннолетний.
|
Обстоятельство |
“Депортация народов».
|
Общая информация о репрессиях в России и СССР.
Что же такое тота- литарный режим?
А.Ахматова. Био- графическая справка
А.Ахматова «Рек- вием» (отрывки из
поэмы)
|
Направление аудирование ს.VIII.1, ს.VIII2. Направление чтение – ს.VIII.4, ს.VIII.5, ს.VIII.6, ს.VIII.7. Направление письмо – ს.VIII.8, ს.VIII.10, ს.VIII.11. Направление говорение – ს.VIII.12, ს.VIII.13, ს.VIII.15, ს.VIII.16. Направление диалог культур
– ს.VIII.17. Направление практическое
применение – ს.VIII.18.
|
5. СМИ
Средства массовой информации СМИ
Влияние средств массовой информации
Обособление уточняющих обстоятельств места и
времени
Телевидение за и против
Подготовка к дискуссии
Как действуют на вас фильмы и передачи со
сценами насилия ? 11 часов
Контрольная работа |
|
Словарь: текущий, бурный, насилие. Поясните заложило основу, текущие события, прочно обосновались.
|
Обособление уточняющих обстоятельств места и времени.
|
« Возни- кновение
периоди- ческих
изданий»
|
СМИ.Влияние средств массовой информации. Телевидение – за и против.
|
Направление аудирование – ს.VIII.1, ს.VIII2. Направление чтение – ს.VIII.4, ს.VIII.6, ს.VIII.7. Направление письмо – ს.VIII.10, ს.VIII.11. Направление говорение – ს.VIII.12, ს.VIII.13, ს.VIII.15, ს.VIII.16. Направление диалог культур
– ს.VIII.17. Направление практическое
применение – ს.VIII.18.
|
6. «Благословенна будь, новобрачная!»
О Генри Персики Часть 1
Обособление обстоятельства
О Генри Персики Часть 2
Игра “Подвиг во славу Прекрасных дам “ 10 часов
|
|
Словарь: парят, оттенок, купидон. Поясните разгорелся аппетит; заморский гостинец; презрительный взгляд.
|
Обособленные обстоятельства
|
|
О’Генри «Персики».
|
Направление чтение – ს.VIII.5, ს.VIII.6, ს.VIII.7. Направление письмо – ს.VIII.10, ს.VIII.11. Направление говорение – ს.VIII.12, ს.VIII.13, ს.VIII.15, ს.VIII.16. Направление диалог культур
– ს.VIII.17. Направление практическое применение
|
Контрольная работа |
|
|
|
|
|
|
No comments:
Post a Comment