რესურსები

https://www.youtube.com/watch?v=GxGLtjVaSs0&feature=youtu.be
https://read.bookcreator.com/Qn8KBZWFz0TzZ4lPxtxtEWXb0GD2/E-eUhS_qQtq27VgMf8mglw

რესურსები სსმ მოსწავლეებისათვის

1.1.  ასოების ცნობა

      აქტივობის მიზანია:

შემდეგი უნარების განვითარების ხელშეწყობა:

· ასოების ცნობა, დასახელება, გარჩევა

· აღქმა და ფერების გარჩევა

· ვიზუალურ-მოტორული ანუ თვალისა და ხელის შეთანხმებულად მუშაობის უნარი · ნატიფი მოტორული უნარი

 · ყურადღების კონცენტრაციის უნარი

 

 აქტივობის განხორციელებისთვის საჭირო რესურსები: ü A4 ზომის თაბახის ფურცლებზე ამობეჭდილი ასოები ვრცელი კონტურებით ü სხვადასხვა ფერის დაჭრილი საწრუპები, ღილები, მძივები

     აქტივობის აღწერა:

 

 ფურცლებზე წინასწარ მაქვს დახატული  სხვადასხვა მარტივი ასოებიერთი ასო უნდა ავსებდეს მთლიან ქაღალდს და იყოს საკმაოდ დიდი ზომის, ფართე კონტურებით. მოსწავლემ კონტურებს შორის არსებული სივრცე უნდა შეავსოს მძივებით, დაჭრილი საწრუპებით, ან პატარა ღილებით. მუშაობისას ხშირად ვუხმოვანებ  მოქმედებებ: „ეს არის ასო“, ასონელ ნელა ივსება, ახლა შევუვსოთ ასო“ - მუცელიდა .










2. სიტყვების შესაბამება სურათებთან

 

აქტივობის მიზანია

 შემდეგი უნარების განვითარების ხელშეწყობა:

 · ვიზუალურ-მოტორული უნარი

 · ნატიფი მოტორული უნარები

· ყურადღების კონცენტრაციის უნარი

 · სიტყვების იდენტიფიკაცია

აქტივობის განხორციელებისთვის საჭირო რესურსები:

ü სურათები სხვადასხვა საგნების გამოსახულებით ü თაბახის ფურცელზე დაწერილი სიტყვები

 აქტივობის აღწერა:

ამ აქტივობისთვის დამჭირდება პატარა სურათები, სხვადასხვა საგნების გამოსახულებით. ასევე ერთი მთლიანი ფურცელი, რომელზეც უჯრებში წერია სიტყვები, მოსწავლემ უნდა შეარჩიოს სიტყვის შესაბამისი სურათი და დაადოს იმ უჯრას, რომელზეც სიტყვა წერია.

 · აქტივობის ჩატარებამდე დავრწმუნდეთ, რომ ყველა სიტყვის მნიშვნელობა და

სურათები ბავშვისთვის ნაცნობია.


                                      

 

Карта

Доска

Собака

Кошка

Солнце

 

Машина

 

Книга

Дом

 

 

 

 

                                  

 

 

                                                 

 

           

                     




 

   
























3. იდენტური ასოების ცნობა

აქტივობის მიზანია

შემდეგი უნარების განვითარების ხელშეწყობა:

 · იდენტური ასოების ცნობა

აქტივობის განხორციელებისთვის საჭირო რესურსებიფურცელი ,საწერი კალამი

 

აქტივობის აღწერა:

 გაუმზად მოსწავლეს ცხრილი, რომლის ორ სვეტში განსხვავებული თანმიმდევრობით ჩაწერილი იქნება ერთი და იგივე ასოები. დავავა იდენტური ასოების/გამოსახულებების პოვნა და ერთმანეთთან დაკავშირება.


 

А

 

Л

О

 

М

М

 

О

И

 

Н

Н

 

Т

З

 

З

Т

 

Н

Л

 

И



4. ფუნქციური კითხვა

 

 აქტივობის მიზანია

 შემდეგი უნარების განვითარების ხელშეწყობა:

· სიტყვების ვიზუალური ხატის დამახსოვრება

 · ფუნქციური კითხვა

 

აქტივობის განხორციელებისთვის საჭირო რესურსები:

 

 სურათები, რომლებზეც ხატია: აფთიაქი, მაღაზია, სკოლა, ბანკი და აქვს შესაბამისი წარწერები

სურათის ამსახველი შესაბამისი წარწერების  ცალკეული ბარათები აქტივობის აღწერა:

მოსწავლემ უნდა ამოიკითხოს სიტყვა და შეუსაბამოს შესაბამის თვალსაჩინო მასალას

 

 


 

 


 

 


 

 

 


 

 

 


 

 

 

Аптека

Магазин

Банк

Супермаркет

Магазин


5.სათამაშო ცხოველები
აქტივობის მიზანია

 შემდეგი უნარების განვითარების ხელშეწყობა:


· თხრობის უნარი;
· ექსპრესიული მეტყველების სტიმულირება;
· ფანტაზიის უნარი.
აქტივობის განხორციელებისთვის საჭირო რესურსები:
ü ცხოველების ბუტაფორიული სათამაშოები
აქტივობის აღწერა:


აქტივობისთვის დაგჭირდება სათამაშოები ცხოველების გამოსახულებით. აქტივობის ჩატარება შეგიძლია სხვადასხვანაირად.
და
ულაგთ მოსწავლეს ცხოველები მაგიდაზე. თხოვთ, აირჩიოს მისთვის საინტერესო ერთი ცხოველი და მოიფიქროს
რაიმე ისტორია მის შესახებ. შეგ
იძლია დაუსვათ შეკითხვები, მაგალითად, „სად ცხოვრობს?“, „რის ჭამა უყვარს?“ და აშ.
მოსწავლის განვითარების დონიდან გამომდინარე, შეგიძლიათ
სთხოვოთ, აიღოს ორი ან უფრო მეტი ცხოველი და მათი
თანაცხოვრების შესახებ მოიგონოს რაიმე მოთხრობა, ამბავი.











6.კატეგორიზაცია ფერების მიხედვით

 

აქტივობის მიზანია

შემდეგი უნარების განვითარების ხელშეწყობა:

 · სხვადასხვა ფერის კატეგორიაში შემავალი სიტყვების სწავლება

· წერითი უნარები აქტივობის განხორციელებისთვის საჭირო რესურსები:

სამუშაო ფურცლები აქტივობის აღწერა:

 მოსწავლეს მივაწოდოთ ფურცელი, რომლის დანაყოფები გაფერადებული იქნება სხვადასხვა ფერით. ვთხოვოთ  მოიფიქროს და ფერის შესაბამის გრაფაში ჩაწეროს აღნიშნული ფერის საგნების, ნივთების, პროდუქტების დასახელება. თუ მოსწავლეს უჭირს სიტყვების დამოუკიდებლად მოფიქრება, მაშინ წინასწარ  შევთავაზოთ სიტყვების ნაკრებიც, რომლებსაც წაიკითხავს და გადაწერს შესაბამის ველში. საბოლოოდ დაახლოებით ასეთი ნამუშევარი უნდა მივიღოთ:

 

ЛИМОН
АПЕЛЬСИН
МОРКОВЬ

 

ТРАВА

 

ОГУРЕЦ

 

ЕЛКА

                

ПОМИДОР

МАК

 

 

НЕБО

 

МОРЕ



7. მოთხრობის გეგმა

აქტივობის მიზანია

 შემდეგი უნარების განვითარების ხელშეწყობა:

· თხრობის უნარი;

· ექსპრესიული მეტყველების სტიმულირება;

· ფანტაზიის უნარი

· თვალისა და ხელის კოორდინაციის უნარი.

აქტივობის განხორციელებისთვის საჭირო რესურსები:

 

 სურათები (წიგნი, გოგონა/ბიჭი, სახლი), თეთრი თაბახის ფურცელი , წებო , მაკრატელი

აქტივობის აღწერა:

 თხრობის უნარი ბავშვისგან მოითხოვს აზრების ორგანიზებას. ეს ხშირად სირთულეს წარმოადგენს ბევრი მოსწავლისთვის. ამ სირთულის დასაძლევად მასწავლებელს შეუძლია ბავშვს შესთავაზოს მარტივი გეგმა. აქტივობებისთვის ვიღოთ  თეთრი თაბახის ფურცელი. საბავშვო ჟურნალიდან ამოვჭრათ  წიგნის სურათი, რომელიმე პერსონაჟი და სახლის სურათი. დავაკრათ  სურათები ფურცელზე თანმიმდევრობით ვერტიკალურ მწკრივში. შეგვიძლია  იგივე ბავშვს დაახატვინოთ. ვთხოვოთ  ბავშვს, მოგიყვე მოთხრობა, ფურცელზე განლაგებული ვიზუალური მასალის მიხედვით. სთხოვეთ მაგალითად: რა ჰქვია მის მოთხრობას, ვინ არის მთავარი პერსონაჟი, სად ხდება მოქმედება და . . სათაური მთავარი გმირი სად ხდება მოქმედება და ა.შ.


                      

 

 

 

 

 

 

სათაური

 

 

 

 


 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

მთავარი გმირი

 

 

                            


 

 

 

სად ხდება მოქმედება


8.წავიკითხოთ წიგნი
აქტივობის მიზანია

 შემდეგი უნარების განვითარების ხელშეწყობა:


· თხრობის უნარი;
· ექსპრესიული მეტყველების სტიმულირება;
· ფანტაზიის უნარი.


აქტივობის განხორციელებისთვის საჭირო რესურსები:

ü დასურათებული წიგნები

აქტივობის აღწერა:
წიგნების ერთობლივი კითხვა ერთ-ერთი ყველაზე ეფექტური
საშუალებაა თხრობის უნარის და
ექსპრესიული ენის განვითარების მიზნით. წიგნი უნდა შეარჩიოთმოსწავლის განვითარების დონისა და
ინტერესების გათვალისწინებით.სასურველია, წიგნები იყოს
დასურათებული. აუცილებელია,მოსწავლეს წიგნის კითხვის დროს

დაუსვათ ღია შეკითხვები.
მაგალითად, „რას აკეთებს მთავარი პერსონაჟი?“ "როგორ გრძნობს
თავს?" "რა ხდება ამ სურათზე?".



9.ნახატი მოთხრობაზე
აქტივობის მიზანია

შემდეგი უნარების განვითარების ხელშეწყობა:


· თხრობის უნარი;
· ექსპრესიული მეტყველების სტიმულირება;
· ფანტაზიის უნარი;
· თვალისა და ხელის კოორდინაციის უნარი;
· ნატიფი მოტორული უნარები.


აქტივობის განხორციელებისთვის საჭირო რესურსები:


ü თეთრი ფურცლები
ü ფერადი ფანქრები
ü მოთხრობა ან ტექსტი


აქტივობის აღწერა:
აქტივობისთვის დაგ
мჭირდება  შეмარჩიოთ ტექსტი მოსწავლის
განვითარების დონის მიხედვით.შეგ
мიძლია აქტივობა ჩაატაროთ
რამდენიმე მოსწავლესთან
ერთდროულად.
წაიკითხთ ტექსტი ხმამაღლა. მოსწავლეებს მით ფურცელი და

ფერადი ფანქრები. თხოვთ, მოსმენილი ტექსტის
საფუძველზე დახატონ ნახატი. ხატვის დასრულებისთანავე
თხოვთ, აღწერონ თავიანთი ნახატები.

 

 

Четыре желания 

 

Митя накатался на саночках с ледяной горы и на коньках по замёрзшей реке, прибежал домой румяный, весёлый и говорит отцу:
— Уж как весело зимой! Я бы хотел, чтобы всё зима была.

— Запиши твоё желание в мою карманную книжку, — сказал отец.

Митя записал.

Пришла весна. Митя вволю набегался за пёстрыми бабочками по зелёному лугу, нарвал цветов, прибежал к отцу и говорит:
— Что за прелесть эта весна!
Я бы желал, чтобы всё весна была.

Отец опять вынул книжку и приказал Мите записать своё желание.

Настало лето. Митя с отцом отправились на сенокос.

Весь длинный день веселился мальчик: ловил рыбу, набрал ягод, кувыркался в душистом сене, а вечером сказал отцу:
— Вот уж сегодня я повеселился вволю!
Я бы желал, чтобы лету конца не было.

И это желание Мити было записано в ту же книжку.

Наступила осень.

В саду собирали плоды — румяные яблоки и жёлтые груши. Митя был в восторге и говорил отцу:
— Осень лучше всех времён года!

Тогда отец вынул свою записную книжку и показал мальчику, что он то же самое говорил и о весне, и о зиме, и о лете.


10.სახალისო  წინადადებები
აქტივობის მიზანია შემდეგი უნარების განვითარების ხელშეწყობა:


· თხრობის უნარი;
· ექსპრესიული მეტყველების სტიმულირება;
· ფანტაზიის უნარი.


აქტივობის განხორციელებისთვის საჭირო რესურსები:


ü აქტივობას არ სჭირდება ვიზუალური მასალის მომზადება


აქტივობის აღწერა:

ჩვენი  ფანტაზიით შეადგინთ დაუსრულებელი წინადადებები და
თხოვთ მოსწავლეს ამ წინადადებების დასრულება. მი
თავისუფლება, მაგალითად, დასასრული შესაძლოა იყოს ლოგიკური,
არარეალისტური, შემოქმედებითი ან სასაცილო. მაგალითად:


1.
Мое любимое....
2. Мою собаку........
3. Учителю нравится.......
4. Мое любимое блюдо ......
5. Мне нравится......
6. Я бы желал......
7. Я мечтаю......
8. Думаю
, школа .....


1 comment: